Moje Żywienie

CO WARTO ZJEŚĆ PO TRENINGU PIŁKARSKIM?

5. Koktajl
To rozwiązanie może być ciekawą alternatywą dla tych, których podróż z treningu trwa długo, dla tych którzy mają dalekie wyjazdy na mecze albo trenują późnym wieczorem. Taki koktajl ma sporo plusów na swoim koncie, a że szanuję Was i mój czas przedstawie 3 najważniejsze;

  • Zaoszczędzasz czas 😉 Taki koktajl jest dużo mniej czasochłonny, niż tradycyjny obiad. Jeśli nie damy rady przygotować wcześniej obiadu, wystarczy zmiksować kilka składników i uzyskać wartościowy posiłek
  • Pomagasz swojemu organizmowi. Prezentowane rozwiązanie, jest szybko wchłanialne, ponieważ jest zmiksowane.Odciążamy organizm poprzez dostarczenie płynnej formy posiłku i dlatego proces trawienia jest przyśpieszony.
  • Jesteś zdrowszy 😉 Wyżej zaprezentowany posiłek bogactwo witamin i minerałów, które mają bardzo duże znaczenie dla piłkarza. Warto dbać o kości, mięśnie, chrząstki stawowe czy odpowiednią regenerację. Dlatego witaminy i minerały są tak istotne i dlatego ten posiłek jest tak dobry 😉

Dziś przedstawiam konkretny wariant, który spożywam w dniu treningowym, gdy spalam 600 kalorii. Stosunek białka do węglowodanów powinien wynosić 1-4/5. Bardzo ważne dla piłkarza jest źródło węglowodanów, dlatego w moim przypadku jest ich sporo. Ta wersja jest w pełni naturalna, ale jeśli ktoś chce lepiej przyswajalne białko, może sobie dodać i zrobić to z wodą, zamiast mleka;)

To jest tylko propozycja, który mi służy, po której czuję się dobrze i która mi odpowiada. Każdy organizm jest inny, każdemu pomaga co innego. Jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań i jeśli kogoś zainteresuję ten artykuł i będzie chciał więcej, powiem po cichu: „jest na to szansa” 😉

O Autorze

Damian Radowicz

Damian Radowicz

Nazywam się Damian Radowicz- jestem piłkarzem, trenerem, a także dietetykiem sportowym. Ukończyłem również kurs żywienia i suplementacji w sporcie, psychodietetyki w sporcie...

9 komentarzy

  • Polacy bardzo często chorują z powodu kłopotów z układem krążeniowo-oddechowym, dlatego każdy powinien polecać ten blog swoim osobom. Często brakuje nam motywacji do treningu czy do świadomego odżywiania naszego ciała. Tutaj mamy wszystko podane na tacy więc możemy się inspirować dzięki takim osobom jak Damian Radowicz. Dzięki za ten blog, a mam tylko jedno małe pytanie: gdzie teraz grasz??

    • Od pewnego czasu staram się na bieżąco śledzić blog Damiana Radowicza, znalazłem tutaj dużo przydatnych informacji odnośnie żywienia, jak i treningu, który mówi nam, jak wzmocnić poszczególne partie mięśniowe.Gorąco zachęcam do stosowania proponowanych treningów oraz praktykowania metod żywieniowych. Niejednokrotnie próbowałem podobnych porad ułatwiających funkcjonowanie na boisku poprzez odpowiedni dobór posiłków w ciągu dnia.Wcześniej nie przywiązywałem większej wagi do tego co zjem dzień przed meczem i w dniu meczu, ale porównując swoje samopoczucie po zjedzeniu posiłków, które są bogate w węglowodany i inne wartości odżywcze, a po zjedzeniu tego co po prostu się nasunie w ciągu doby, robi naprawdę wielką różnicę.Warto też dodać, że ważną rolę odgrywa odpowiednie nawodnienie organizmu już dzień przed meczem, jak i w dniu meczu.Jeszcze raz gorąco polecam ten blog, na pewno będę korzystał z wymienionych tutaj porad i mogę tylko pogratulować mobilizacji i chęci do pomocy innym.Czekam na więcej materiału ! Pozdrawiam, Patryk ! 🙂

  • Witam! 😀 mam pytanie.. kupuje od dawna płatki owsiane i niektórzy mówię, że niektóre są nie zdrowe, mógłby mi pan doradzic jaki kupować? Wiem, że są blyskawicze,górskie itp. Chodzi mi o płatki że jem z mlekiem, czy nawet do jogurtów. Pozdrawiam, zdrowia życzę 😀

    • Jest sporo rodzajów i warto przeczytać zawartość z tyłu. Ja szukałem rozwiązań z największą ilością białka, małą ilością tłuszczów nasyconych i dużą zawartością węglowodanów- szczególnie gdy jadłem je na śniadanie. Dobrym rozwiązaniem są też otręby owsiane, ważne żeby szukać produktów jak najbardziej naturalnych i jak najmniej przetworzonych

  • Dzień dobry! Mam prośbę, chodze do szkoły sportowej mam tygodniowo duzo godzin treningów czuje sie niekiedy osłabiony, może mi pan pomóc co najlpiej jesc na sniadanie jak wstaje o 5:40, co zabierac do szkoły, jakie owoce itp. Prosze bardzo bo mam z tym problem. Co najlepiej jesc po i przed treningiem. Pozdrwiam

    • Przyczyn poczucia Twojego osłabienia może być kilka. Dobrze, że szukasz rozwiązania w jedzeniu, bo przy intensywnych treningach do może być strzał w dziesiątkę. Napisz na info@futbolbonito.pl jeśli jesteś zmotywowany to z pewnością Ci pomogę. Muszę poznać tylko dużo więcej szczegółów, jak wygląda Twój dzień, twój trening, ile masz wzrostu, jaka jest Twoja waga, ile masz w pasie, w biodrach, jakie masz dolegliwości itp. Im więcej będę znał szczegółów tym bardziej będę mógł pomóc 😉

Zostaw komentarz