Mój Trening Projekt 300

WZMOCNIENIE MIĘŚNI NÓG + RÓWNOWAGA = PIŁKARSKI BUŁGARSKI PRZYSIAD

Damian Radowicz
Napisany przez Damian Radowicz

https://www.facebook.com/video.php?v=667579610055194&l=2728483958605410376

Piłkarz większość ruchów na boisku wykonuję utrzymując równowagę całego ciała na jednej nodze- podanie, strzał, zwrot. Niezwykle ważne są więc mięśnie odpowiedzialne za równowagę czyli mięśnie stabilizujące. Siła mięśni również jest bardzo ważna, żeby prezentować wysoki poziom mocy na boisku. Jest jeszcze jeden ważny element czyli poprawa techniki biegu.  I tym się właśnie wyróżnia to ćwiczenie od standardowej wersji przysiadu na jednej nodze, że uwzlędnia ten aspekt. Kulturystom nie jest potrzebny dynamiczny ruch z biodra, natomiast piłkarzom już tak!

To ćwiczenie jest trudne techniczne i margines błędu jest w nim bardzo mały. Zbyt wąskie rozstawienie stóp względem siebie uniemożliwi albo bardzo utrudni utrzymanie równowagi. Jest również kwestia zgięcia- im niżej zejdziemy, tym bardziej będzie nam pracowały mięśnie w powrocie.

To ćwiczenie z wykorzystaniem taśm TRX daję te 3 korzyści i warto je dodać do swojego planu treningowego. Ja ćwiczę 2x w tygodniu w czterech seriach po około 10 powtórzeń.

O Autorze

Damian Radowicz

Damian Radowicz

Nazywam się Damian Radowicz- jestem piłkarzem, trenerem, a także dietetykiem sportowym. Ukończyłem również kurs żywienia i suplementacji w sporcie, psychodietetyki w sporcie...

Zostaw komentarz