Mój Trening

Jak poprawić przyjęcie kierunkowe razem z szybkością? ll TRENING INDYWIDUALNY #11

Trening indywidualny 2 na 1. Cel główny przyjęcie kierunkowe.

Jako główny cel motoryczny- Szybkość. Cele pośrednie: zwiększenie stabilności tułowia, zwiększenie stabilności stopy.

Jaki mam na to sposób? 

Rozgrrzewka/ przygotowanie do części głównej 20’:

5’ poruszanie się wielokierunkowe. Tego na filmie nie ma, to bieg względem piłki po kwadracie. Wrzuce następnym razem. Zaobserwowałem, że zawodnicy czasem biegną na swoją pozycję, albo wychodzą na pozycję do gry nie patrząc gdzie jest piłka. Stąd pomysł ćwiczenia żeby tak dobrali bieg, żeby widzieć piłkę przed sobą, a jednocześnie nie wpaść na przeciwników (tyczki)

10’ marsze i stabilziacja + przyjęcie kierunkowe w parach. Zaczynamy od pełnej dowolności. I później w zależności od zawodnika dodajemy progresje.

5’ stretching, pobudzenie układu nerwowego.

Część motoryczna 20’

10’ motoryczne korygowanie dysfunkcji czyli poprawa stabilności tułowia na taśmach.

10’ ackent motoryczny i techniczy czyli szybkość zrywu z przyjęciem kierunkowym i uderzeniem. Przerwy miedzy powtórzeniami około 45-60 sekund (do pełnego wypoczynku)

Część techniczna 30’

To miejsce na połączenie elementów z wcześniejszych części. Akurat zaawansowanie zawodników pozwoliła na zrobienie akcji meczowej. Ruch od przeciwnika, przyjecie kierunkowe, przyśpieszenie po zagraniu, uderzenie na bramkę. Wszystko co w meczu występuje niejednokrotnie.

Rozciąganie+ Rollowanie 15’

3 główne aspekty:

– dwójka

– biodro

– piersiowy.

Statycznie minimum 45 sekund i poszerzanie granicy rozciągnięcia. W ten sposób możemy poprawić elastyczność. Jeśli będziemy szybko odpuszczać, to zostaniemy w miejscu. A dobry piłkarz powinien być sprawny jak pantera, dlatego do granicy! 😉

O Autorze

Damian Radowicz

Damian Radowicz

Nazywam się Damian Radowicz- jestem piłkarzem, trenerem, a także dietetykiem sportowym. Ukończyłem również kurs żywienia i suplementacji w sporcie, psychodietetyki w sporcie...

Zostaw komentarz