Mój Trening

SIŁA PIŁKARSKA + TECHNIKA. Jak można je kształtować na boisku?

Czy istnieje takie pojęcie jak siła piłkarska? Jak nie istnieje to warto je stworzyć! Piłkarz porusza się w wielu kierunkach na meczu i powinien być przygotowany na 90 minut. Potrzebuję do tego oczywiście mocnych mięśni. I teraz spotykają się 2 teorie, które ja chcę połączyć!

  • Siła dla piłkarza jest bardzo ważna. Powinno się ją budować kompleksowymi, wielostawowymi ćwiczeniami jak przysiad, wykrok, martwy ciąg, podciąganie, wyciskanie/pompki itp.
  • Piłkarz to nie ciężarowiec. Powinno się trenować sytuację, które występują w meczu. Ruchy, które wykonuję najczęściej. Gdzie tylko można dorzucać piłkę.

I ja uważam, że szkoła Falenicka i Otwocka w tym przypadku się nie mylą! Przykładowym rozwiązaniem pracy dynamicznej z oporem jest poniższy trening:

Trening w klasycznym schemacie, ale chciałbym się skupić na części głównej:

– wykroki i sprint względem piłki (raz prawa, raz lewa strona)x2

– sprint przodem, wyskok i uderzenie głową (raz prawa, raz lewa strona) x2

– sprint tyłem.

– krok dostawny (2 strony) x2

Wykonujemy po 8 powtórzeń, a przerwa między kolejnym powtórzeniem (1-2 min) spokojnie powinna doprowadzać do pełnego wypoczynku.  4 ćwiczenia po 2 serie po 8 powtórzeń łącznie.

Oczywiście to jest szkic dostosowany do znajomości grupy (kiedy grali mecz, jak trenują, ile trenują itp.) Można zwiększać, można zmniejszać, ale moim skromnym zdaniem każdy z ruchów z pewnością występują na meczu. Dodatkowy, elastyczny opór utrudnia ćwiczenie, zmusza do większej pracy, ale w tym samym ruchu!

Co myślicie trenerzy, zawodnicy? Czy wasze doświadczenie pokazuje, że to skuteczna czy beznadziejna metoda ;)?

O Autorze

Damian Radowicz

Damian Radowicz

Nazywam się Damian Radowicz- jestem piłkarzem, trenerem, a także dietetykiem sportowym. Ukończyłem również kurs żywienia i suplementacji w sporcie, psychodietetyki w sporcie...

Zostaw komentarz